Project Pyreneeën: Living The Dream
mrt 20th, 2015 by Silvan
Het Project Pyreneeën krijgt steeds meer vorm. Voor de goede orde, deze onderneming is gepland voor 2016. Stap voor stap krijgt het ‘project’ in mijn hoofd wel gestalte. Wat me daarbij heeft geholpen is de lezing eind november van reiscoach Dirk van Asselt. Hij vroeg zich bij zijn reisondernemingen af: Wil ik iets leren? Zo ja, wat wil ik leren? Bij mij ging het om de vraag of ik wel of niet alleen door de bergen wil fietsen. Op eigen gelegenheid door de Pyreneeën fietsen brengt wel veel extra werk met zich mee. Overnachtingen regelen, hulp vragen onderweg, mensen ontmoeten. Alleen heen naar het zuiden van Frankrijk en weer alleen terug. Niemand op terug te vallen als het – op één van de vele mogelijkheden – tegenzit, niemand om de ervaringen direct mee te delen. No back-up dus. Alleen met mijn fiets en wat bagage. Eén Groot Avontuur! Daar heb ik lang over nagedacht.
Het antwoord was al die tijd: nee.
Het lijkt me helemaal niks! Vrees dat ik daar heel eenzaam van word. Daarnaast wordt het een hele zware fietsklus waarin ik gewoon ondersteuning nodig heb. Hulp bij overnachten, eten en vooral de aanwezigheid (back-up!). En ballast als fietstassen en -karretjes of rugzakken, daar zit ik ook niet op te wachten. Het gaat mij meer om de sportieve prestatie/beleving.
Daarnaast wil ik heel graag dat mijn gezin bij me is. En andersom is dat ook zo. Ze lijken wel gek! Het wordt dus een onderneming met het gezin. Al staan ze logischerwijs niet bovenop elke col. Dat is geen doen voor ze. We maken er direct een zomervakantie van. Met nog een extra week waarin ik mijn racefiets niet mag aanraken. Ik zeg: deal! Living The Dream.
Bij het maken van mijn etappes heb ik geen rekening gehouden met een volgauto. Dus ik ga de komende tijd onderzoeken of we vaker op dezelfde locaties kunnen overnachten, zonder afbreuk te doen aan de beklimmingen.
De start- en finishlocaties liggen niet ver van elkaar voor de volgauto. Dat is al mooi, en biedt denk ik ook wel perspectief voor locaties waar we een nacht langer kunnen verblijven.
Afstanden voor volgauto na elke rit:
1) 62 km – 1h25
2) 61 km – 1h21
3) 92 km – 1h59
4) 17 km – 0h21
5) 57 km – 1h18
6) 40 km – 0h58
7) 26 km – 0h36
8) 54 km – 1h22
9) 102 km – 2h15
Maar goed, me verdiepen in overnachtingslocaties kost wel even tijd. Dat wordt meteen een soort eindplan, waarin eventuele korte transfers van en naar start- en finishplaatsen zijn opgenomen. Verder nog bekijken in welke periode deze trip het beste past… Spannend! Wordt vervolgd!
Geef een antwoord